Nostalgi

Haha! Jag sitter och läser gamla blogginlägg från Isas blogg. Många kära minnen från skolan. Snorre Strularson, Korpen flyger och Stora stjärtvecket, mycket vi fick lära oss på svenskan ;D Jag blev också påmind om lill-Ole som bodde i Isas skåp och äppelskruttstävlingarna och vår kära vän Örni (som jag förövrigt inte har sett på länge ;) Hittade även på min dator en fin bild från skolansdag i etten då vi modigt klädde ut oss till konstsimmare (jag undrar jag vem som kom på den idén och hur den personen övertalade oss?) Jag är som tur är iaf inte med på bild!

 

Jag saknar skolan! Gå på lektioner och lära sig saker. Samhörigheten med en klass. SP3B! <3 Klassfester och neger och president på håltimmar. Jag saknar diskussionerna i klassrummet, allt flum och skratt, att kunna vara så där trött som man bara kan vara i skolan så man skrattar åt allt och ingenting. Jag saknar framförallt mina två trogna kompanjoner! Tillsammans kunde vi vända en urtråkig psykologi- eller svensklektion eller geografi med Rebecka till något roligt. Jag saknar att prata skit om lärare och klaga över prov och läxor. Jag saknar till och med tjafset som kunde vara mellan oss, alltid kul att ha någon att reta förutom lillebror. Både Isa och Sanna har lite humör, vilket bara gjorde det roligare ;)

Lill-Ole

 

Skolansdag 2008



Kommentarer
Postat av: isa

nästan lite pinsamt hur aggressiv jag var i bloggen förut, haha... tur att man växer upp! Och jag sitter här och ler åt våra fina minnen nu jag också, vad himla bra vi hade det! längtar som tusan tills du kommer hem så du jag o sanna kan ses o återuppliva gamla minnen över lite alkohol :D

2011-05-24 @ 16:49:26
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0