Ridtur???

Sitter här med ett STORT leende!!!

Min promenad med Andie ledde till en mycket trevlig överraskning.  Jag vandrade runt i bushen och följde en ny stig när jag fick syn på en häst och ryttare (kvinna ca 50-60 år) som kom ut från en grind. Jag erbjöd mig att stänga grinden efter dem. Hon tackade så mycket och jag berömde hennes häst. Hon frågade vart jag var på väg och jag svarade att jag inte riktigt visste, att det var första gången jag gick här. Hon erbjöd sig att visa mig en bra gångstig så jag följde med henne. Vi pratade lite om hästar och jag berättade om mitt hästintresse och hur mycket jag saknar det. När vi kom fram till en grusväg frågade hon mig om jag skulle vilja rida? Den behövde jag inte fundera mycket på. Såå wiiihuu JAG HAR RIDIT IDAG :D Jag fick rida ända bort till ett fält där jag även fick trava runt och göra lite övningar (träningsvärk imorgon). Det kändes så Braaa! Inte alls som det var första gången på snart fem månader. Kan inte beskriva hur mycket jag saknar det…

Hästen, Buddy, var kanske 1,55-1,60 i mankhöjd och väldigt sköna att rida. Väldigt skön sadel, äkta australiensk (typ som västernsadel men mindre och lättare). Kvinnan, Alison var också väldigt trevlig. Lätt att prata med och vi har bytt telefonnr så hon ska skicka uppgifter om ett ställa med turidningar som hennes tränare (tror jag det var) äger. Hon skulle också höra av sig om hon ville ha sällskap någon mer gång, hon har tillgång till sin kompis häst om vi skulle rida tillsammans.

Ibland har man bra flyt. Jag hoppas det här kan leda till mer ridande :)

Det är dig jag saknar mest <3


Kommentarer
Postat av: Mate!

Fan vad kul älsko!! Hoppas du får rida mer sen då :) Jag ska säga dig att ibland blir jag också sjuuukt ridsugen! Och jag har inte ens haft en egen häst ;)

Så jag förstår lite hur du känner.

Puss på dig <33

2011-05-20 @ 09:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0