Sydney, I like it!

Sydney! Vilken underbar stad! och vilken trevlig helg jag har haft.

Vi bodde på ett stort fint hotell mitt i Sydney i Darling harbour. Endast en kort gångväg och så var vi vid havet .

Vi kom dit på fredag vid 4 tiden. Efter att vi checkat in gick vi ner till hamnen och strosade runt för att sedan äta middag på en Italiensk restaurang. Pizza för min del. Sedan blev det sängen tidigt för kl 6 på lördags morgonen var det dags för Catherine och Simon att ge sig av för sitt halva marathon. Så då börkjade min arbetspass. Barnen fick kolla på Tv i en timme sedan klagade min mage högljutt så jag tog med dom till frukost. Det bästa med hotell: Frukostbuffé!!  Stor och härlig frukostbuffé med allt gott man kan tänka sig. Min favorit: Pannkakor och frukt med chokladsås  :D

Det var lite turbulens med tre ungar att hålla reda på samtidigt som jag försökte njuta av min frukost. De var lite exalterade, Eve tappade en tallrik i golvet och tappa senare ut alla sina vindruvor på golvet och när de var klara hade de lite svårt att sitta still. Men det gick ändå helt okej. Efter det begav vi oss ut i det fina vädret på en morgonpromenad ner till hamnen och till en lekpark.

 

C och S var tillbaka halv 10, trötta och stela men mycket nöjda. Så efter en liten vila begav vi oss ut för att se mer av Sydney. Vi gick igenom Hyde-park, kungliga trädgården och fram till operahuset och största hamnen, Circular Quay. Därifrån tog vi en färja tillbaka till Darling harbour. Sydney påminner lite om Stockholm med massa vatten och vikar. Det är mycket vanligt att åka färja och båttaxi, enklaste och snabbaste sättet att ta sig runt.

På lördagkvällen gick vi ut och åt på en ”steakhouse” restaurang. Jag testade för första gången känguru-stek. Mycket gott måste jag säga. Helt perfekt stekt med god smak. Det kan jag äta fler gånger.

 

På söndagen checkade vi ut och åkte bort till Bondi Baech , en av Australiens mest berömda stränder. Vi gick där och bara tog det lugnt, kände på vattnet och vågorna (stora vågor där och jag var inte tillräckligt snabb så mina byxor blev blöta), lekte med barnen och hade en picknick i gräset bestående av fich and chip. Sedan in i bilen och 4,5 timmar senare var vi tillbaka i Cooma. Trött med mycket nöjd med helgen.

Bilder kommer imorgon


Kommentarer
Postat av: isa

vad mysigt ni verkar ha haft det! ser fram emot bilderna! :)

2011-05-17 @ 17:27:15
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/
Postat av: Carina

Jag är jättenyfiken att få höra med om resan till Sydney. Ni verkar haft det så roligt.

2011-05-17 @ 20:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0