Lasagna

Äntligen tyst i huset. Jag har precis lagt barnen, barnvakt i kväll eftersom C är på Squach. Dom är faktiskt väldigt duktiga på kvällarna, med bad, tandborstning och bokläsning. Det är bara ibland det är lite snackigt när de just hoppat i säng och Grace och Eve kan ha svårt att ligga still i sina sängar. Idag fick jag säga till dem några gånger och hota med att stänga dörren. det hjälpte snabbt och nu sover de så sött.
Kvällens middag bestod idag av lasagne. Ett av de få undantagen av skolmat jag inte klarade av att äta. Bara tanken på skolans lasagne får mig att rysa. Urrk! Mammas lasagne smakar betytligt bättre men det har aldrig varit någon favoriträtt. Men Catherines lasagne är något helt nytt. Jag bara älskar den! Det konstiga är att den är vegetarisk, så ist för köttfärrs innehåller den en typ av spenat och annat grönt (detta låter som något Isa skulle älska, inte jag "köttätaren") Jag som hatar spenat?! Ett märkligt fenomen där två äckliga maträtter blidar en mycket god måltid. Absolut en av mina favoriträtter här borta :)

Kommentarer
Postat av: Mate!

Hahahahahaha! ;) Jag har en present till dig här hemma från barnen på dagis :)

2011-05-03 @ 19:13:54
Postat av: Elin

Aww vad gulligt :D Men nu blir jag så där galet nyfiken igen! Fortsätter du att locka med presenter så kommer jag kanske hem tidigare ;)

2011-05-04 @ 00:18:28
URL: http://elinontour.blogg.se/
Postat av: isa

haha, en typisk isa-rätt! :D ta hem receptet till mig!

2011-05-06 @ 21:39:21
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0