Kängurusafari

Nu har alla granparents åkt hemåt, (trevlig resa -6,5 timmar). Det har en trevlig och lugn helg med fint väder, trevliga samtal, goda middagar och mycket fika och efterrätter. En donuts varje dag skulle jag tro! Inte så nyttigt kanske :S Men det är så himla svårt att säga nej till alla läckerheter. Men jag har iaf motionerat fredag, lördag o söndag. Idag gav jag mig ut på en löprunda eftersom det inte är någon fotbollsmatch idag. Men det blev inte så mycket springa av. Istället hittade jag en vandringsled längst en flod/ bäck som ledde upp på ett ”berg” som jag följde. Det var väldigt stenigt och ganska svår terräng så det gick inte att springa. Det var väldigt fint där vid floden och fin utsikt när jag klättrat upp på toppen. Jag klättrade ner lite och följde sedan floden bortåt. När floden svängde åt fel riktning följde jag några småstigar i riktning hemåt. Det var då jag rundade en buske och fick syn på tre små huvuden med långa öron sticka upp i gräset. Bara 30 meter bort  stod tre Vallabys som surikatter  och kolade på mig. Jag smölg närmare och försökte ta kort med mobilen, men de blev inte så bra, jäkla otur att jag inte hade kameran med mig. När jag kom för nära vände de om och skuttade iväg, då upptäckte jag att de var fler runt omkring som också hoppade iväg. Några var riktiga större kängurur. Några var ljusare medelstora och en stor brun, över en meter. När de försvann fortsatta jag gå och när jag gått en stund hoppade, bara några meter framför mig, en vitgrå känguru med en unge i släptåg förbi mig i fullfart. Och inte slutade det där, när jag nästan var hemma hördes det mer knakande i skogen och jag får se kanske två Vallabys och tre kängurus titta ner på mig från en höjd.

 

Lyckad promenad idag med! Jag såg mellan 12-15 kängurus idag :D Man vet aldrig vad man kan vänta sig när man ger sig ut på promenad här borta.  :) Från och med nu ska jag alltid försöka se till att ha kameran med mig.

Nu blir det strax hemmagjort pizza till middag! MUMMA!


Kommentarer
Postat av: Carina

Du är då lik pappa med dina skogspromenader. Vilka upplevelser du får vara med om. Synd med kameran. Tänk på att det kan finnas mindre trevliga djur oxå.

2011-05-22 @ 13:51:13
Postat av: isa

åh din lyckost! njut ordentligt, här möter jag bara på de gamla vanliga spindlarna... inte alls lika trevligt :D

2011-05-23 @ 21:22:12
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0