Freedom

Fina fredagen idag! Just kommit tillbaka efter en långpromenad med Andie i det fina höstvädret. Skönt att komma ut efter två dagars snörvlande innnomhus. Snörvlar fortfarande en del med jag känner mig mycket piggare idag.  Övertröja var överflödigt idag. Vädret skiftar mycket här borta. Igår var det jacka och vantar som gällde och idag kan man gå i linne och shorts. Jag vandrade runt i bushen och lät tankarna vandra. Mitt i skogen kom jag fram till en liten äng, jag kände stor längtan till att slänga mig ner i det gröna gräset. Vilket jag också gjorde och bara låg där i solen en stund och lyssnade till vinden och fåglarna.

Livet här nere är så avslappnat, aldrig någon stress eller eller press. Visst blir jag lite rastlös ibland, men hemma har jag alltid haft så mycket för mig med stallet, fotbollen, skola och vänner. Det är ganska skönt ta det lugt och bara vara för mig själv.

På vägen tillbaka fick jag också se en känguru! Eller rättare sagt en lite wallaby som skuttade iväg uppför en kulle. Första gången jag ser en utanför bilen :)

 

Nu blir det lunch och sedan ska jag ta mig en tur på stan. Jobbar endast en liten stund på em då C och S ska ut och springa. Genrep innan söndagens marathon.

Imorgon bär det av till Sydney :D Kommer hem måndag. Hörs då!

Trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0