14-1

Första hemma-matchen i Cooma idag. Gick ganska så bra. Eller ganska väldigt bra, 14-1!! Alicia gjorde de 7 första målen i rad i första halvlek (i andra fick hon spela libro). Mitt första mål gjorde jag i mitten på andra, en kross som jag dängde in med benskyddet vid stolpen. Det andra kom några minuter senare, faktisk ett väldigt dåligt skott, ganska löst och mitt på målvakten men hon lyckades på något vis fumla in bollen i mål. Men men, ett mål är alltid ett mål, hurra till mig ;) Förutom målen är jag inte helt nöjd med min insatts. Jag fick spela innermittfältare vilket jag inte är den roligaste positionen enligt mig. Jag blir alltid så förrvirrad och vet inte riktigt hur jag ska bete mig. I den första helvleken var det dessutom knappt något spel på mitten, mest spel på kanterna och långa bollar till anfallarna. Jag rörde knappt bollen och kände att jag inte gjorde så mycket nytta. Var inte ens trött efter första halvlek. Jag tycker det är roligare att spela när det är mer jämt, då kämpar jag mer och gör inte lika mycket misstag.
Men det gjorde inte så mycket att jag hade en liten svacka idag. Laget gjorde bra ifrån sig och målen trillade in. Motståndarlaget var inte det bästa jag sett precis. Lite i stil med Floda, mest försvar och iväg med bollen. Så det var inte så svårt för våra snabba anfallare att sätta bollen i nät :)
Familjen kom ner och kollade på matchen den här gången också. Denna gång hade Simon med sig filmkameran och filmade delar av matchen. Fick bl. med mitt första mål.
.
Imorgon är det vanlig vecka som gäller. Förutom att Simon är borta måndag-fredag. Så vi får se vad vi andra hittar på... :)
Sweet dreams

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en bra match men kanske inte dina mål kommer i tv som säsongens snyggast men, so what!

2011-05-02 @ 12:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0