Melbourne, Footy och en massa kalas

Uppdatering från en händelserik och mycket trevlig helg. Jag har träffat både Catherine och Simons familj och båda var trevliga. Jag gillade särskilt Simons familj, mycket värme och humor och Simons föräldrar var verkligen jätte snälla. Ska bli kul att träffa dem igen om två veckor.

I alla fall så åkte jag, Simon och barnen på onsdag eftermiddag ner till Shepparton. Vi åkte vid 4 och var framme 11, ca 50 mil. Så det blev sängen ganska direkt. På torsdagen åkte vi in till Sheppartons centrum och besökte Simons föräldrars lilla café med hälsomat och fik. Blev bjuden på den godaste yoghurten jag någonsin smaka, vilda-bär. De använde en mjukglass-maskin så det såg ut som och smakade lite som mjukglass fast godare och nyttigare. Sedan följde en lugn eftermiddag och vid 4-tiden var det dags för Simon och mig att åka ner till Melbourne för Footy. Ytterligare två timmars bilåkande. Matchen spelades på Melbourne Cricket Ground, en arena som tar nästan 100 tusen, kvällen till ära var det 60 000.  Det var en häftig upplevelse och sporten var faktiskt roligare än väntat, bättre än rugby och amerikans fotboll. Det är en mycket fartfylld sport snabba svängningar. Efter det åkte vi hem till Simon syster Erin och sov över.

Fredagen hade jag helt för mig själv så jag tog tunnelbanan till Melbourne city och hade en dags shopping/ sightseeing. Ganska kul faktiskt att strosa runt i en storstad helt själv. Jag kan bästamma exakt var jag vill gå, vilka affärer jag går in i, vart jag ska äta, när jag ska fika. Väldigt avstressande att inte behöva vänta på någon eller känna at någon väntar på mig. Ingen tid att passa eller springa runt och leta efter andra. Jag köpte lite kläder och även skor, så nu kan jag byta ut mina gamla adiddas mot nya blåa converse :D Inte behöver jag betala för dem heller (tror jag) det ska bli en present från mamma. Tack!

Jag åkte tillbaka till Shepparton på kvällen med Erin för att fira alla som har fyllt år de senaste dagarna i Simon släkt. Det blev MYCKET mat och gott vare.

På lördagen åkte vi vidare till Catherines föräldrar i en liten stad 3 mil bort (Catherine kom tillbaka från Perth på fredagsmorgonen.). Hände inte så mycket där. På kvällen gick hela släkten ut på middag för att fira Catherines mamma som fyllde 60 så jag var barnvakt. Vi begav oss därifrån vid lunch tid på söndagen så vi var hemma här kl 20.00. Trötta men nöjda med helgen :)

Simon pappa i deras fina café
Footy!
Go Richmond Tigers
Melbourne
Centralstation
MCG- stadion

Kommentarer
Postat av: Carina

Låter som ni har haft en jätterolig tripp. Kanske du kan få sommarjobb på hans fik i juli?

2011-03-28 @ 17:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0