Stormen efter lugnet

Pjuuh! Nyss avslutat dagens arbetspass. Hitills har barnen varit snälla och lydiga och inte ställt till med några problem. Tills idag... Förmiddagen gick helt okej. Det var efter filmstunden när jag och flickorna tog Andie med på en promenad som dagen började gå utför. Precis brevid huset ligger en lekpark. Där ville naturligtvis båda stanna och leka men under höga protester lyckades vi ta oss förbi den. Det blev en väldigt kort promenad eftersom gnällandet och skrikandet från Eve höll på att driva mig från vettet, och inte blev det bättre av Grace provocerande.
Restan av dagen fortsatta ungefär likadant. Mer skrikande när vi det var dags att hämta upp Alexander. Medan vi väntade utanför skolan fick flickorna leka utanför vid ruchebanorna och Eve var tydligen kissnödig, men inte brydde hon sig om att berätta det för mig så en liten kissolycka han vi med också.
När vi kom tillbaka hem med Alex fick barnen leka utomhus. Det resulterade i två flickor som retade en arg Alex, lite slagsmål och en blödande Eve (hon föll från en mur). Som tur var kom Catherine hem just då och kunde ta över den gråtande Eve.
.
Nu ska jag passa på att vila lite innan det kommer gäster hit för BBQ ikväll.
Hoppas ni får en lugnare måndag en jag....ByeBye

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha! Låter som en härlig dag ;P Och vad gott det låter att grilla, blir riktigt avis :P Själv är jag sjuk igen, så ja, din måndag var nog bättre än min iaf <<3

2011-03-07 @ 15:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0