Merimbula

Hemma igen efter en tredagars tripp till Merimbula camping. Vädret kunde vart betydligt bättre. Grått och regnigt hela helgen så inget sol och bad :( Så fortfarande inget dopp i havet. Vi åker tillbaka dit i påsk och då tänker jag banne mig bada i havet även om regnet öser ner! Men trott det tråkiga vädret hade vi det ganska mysigt ändå. På fredagkvällen hade vi BBQ tillsammans med Anna och Michael och deras barn, en annan familj från Cooma som vi hade sällskap med. På lördagen åkte vi in till stan och köpte presenter till Eve och Grace. Jag köpte filmen Björn bröder som de får tillsamman. De älskar Disney-filmer och jag själv tycker mycket om den filmen så jag hoppas de gillar min present, får se imorgon. Efter shoppingturen åkte vi och badade i ett badhus. Väldigt skönt, vattnet hade en perfekt temperatur. Senare på kvällen blev det fish and chip. De har god fick här nere!
Idag har det verkligen öst ner med regn. Så vi hade lite födelsedagsfika med den andra familjen på förmiddagen och sedan åkte vi hem så vi var hemma innan lunch.
.
Eftersom det regnade så mycket har jag inte tagit mycket bilder. Men jag tog iaf kort när vi matade fåglarna, Rainbow Lorikeet. De är helt galna, de fightas om att sitta i handen. Fick en del rivsår av det. Blir mer bilder nästa gång vi campar. Vilket troligtvis blir ons-sön veckan som kommer. Då åker vi ner mot Melbourne för att träffa Catherine och Simons släktingar.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0