Helguppdatering

I helgen har det varit fullt upp så jag har inte hunnit med att uppdatare vad som hänt. Fredagen var iof ganska lugn. Jag jobbade mellan 19-22, vilket innebar läsning för barnen och att stoppa dem i säng. Sedan tillbringade jag kvällen med att se på sagan om ringen.
På lördagen var det Cooma show här i stan. Eftersom det hade regnat så mycket hade inte familjen lust att gå. Men Jag tog mig en promenad dit och hade en trevlig förmiddag för mig själv. Det var precis som jag tänkte mig en australisk marknad skulle se ut. Det var uppvisning av de finaste kreaturen, fåren, tuppar, grönsaker, ull, blommor och mycket mer. De flesta karlar bar cowboy-hat och det var tävlingar i att klyva ved. Det fanns karuseller och lotterier, hoppborgar och massa mat och snacks. Det var också en man där som visade upp ormar, ödlor och en liten krockodil. Det ända som var lite tråkigt var att de hade ställt in hästuppvisningarna/ tävlingarna p.g.a att det var för blött.
Senare på kvällen gick jag ut på middag med 5 andra ungdomar som bor här i Cooma, varav en jobbar på SnowyHydro med Catherine och Simon så Catherine hade presenterat mig för Michael innan. Men snacka om att jag var nervös när jag först kom dit. Vi åt på en populär resturang/pub och det var lite stelt i början. Jag ville hellst bara rusa där ifrån. Det var lite svårt i början att hänga med när de pratar med varandra, de pratar så fort och med så konstig dialekt. Men när middagen var klar gick vi ut till pubben och beställde några drinkar. Vi kom igång och pratade allt mer och jag skulle vilja sammanfatta kvällen som lyckad.  Förhoppningsvis blir det fler gånger.
.
Idag har vi varit och kollat på när Siomon deltagit i en slags triaton tävling. Han stod för simmningen i sitt lag så vi hade picknick vid en sjö vid staden Jindabyne. Väldigt trevligt, lite tråkigt att det var molningt idag och lite blåsigt.
.
Bilder från lördag och söndag kommer, troligen imorgon om jag orkar och har tid.
Nu är jag helt slut och ska snart gå och lägga mig. Avslutade just ett skype-samtal med Matilda :) Skönt att prata med en kär vän <3 Pratar gärna med fler vänner. Så skriv eran skype här eller ta och skaffa ni som inte har :)
<3

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad duktig du är att ta dig för saker och jättemodig att gå ut med främmande människor. Bästa sättet att få nya vänner i värden. Var den där Michael trevlig??????

2011-03-13 @ 18:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0