Bollar och mer bollar

Gaaah what a day! Klockan är 20.00 och det är första gången idag jag har en lugn stund för mig själv. Idag har jag jobbat som vanligt, mellan kvart i åtta till kvart i fem, med undantag att Alex har varit hemma från skolan idag p.g.a hosta. LIte skillnad på att se efter tre barn en hel dag! Förmiddagen gick bra, vi tog en promenad med Andie och lekte i lekparken. Det var på eftermiddagen huvudverken kom krypande allt eftersom lekarna blev mer och mer fartfyllda och högljuda. Sista timmen hade jag bara lust att låsa in mig på mitt rum och sova. Och inte blev det någon vila när föräldrana kom hem, då var det dags att göra köttbullar som vi sedan länge planerat men aldrig haft tid till. De blev faktiskt riktigt lyckade. Jag lyckades få bra smak och konsistens så det gick bra att steka (tackar pappa för det bra-iga receptet). Till det åt vi potatismos, brunsås och tranbärs-sylt (nästan som lingonsylt). Det kändes väldigt svenskt, väldigt gott!!!
Till efterrätt åt vi chokladbollar som jag och barnen gjort under dagen. Så mycket rullande har det blivit idag.
Eftersom det är tisdag begav sig Catherine och Simon iväg på squach efter middagen så jag jobbar egentligen nu men jag har just lagt barnen i säng så dagens arbete är äntligen slutfört. Tid för mig att krypa ner i sängen och kolla på några avsnitt av Desperate Housewives.
Go' natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt för dig att känna på alla måsten som finns i ett hem.skönt att du inte måste till stallet mitt i som jag har fått gjort. Kram på pig.

2011-03-29 @ 13:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0