En bra helg

Nu har jag varit slarvig med skrivandet igen. Men jag har inte orkat. Helgen har varit bra! En lugn lördag förmiddag för att sedan på eftermiddagen åka ut till vänner till Catherine som bor på landet. Där fick jag för första gången ta kort på en känguru! De hade en känguru som de hade tagit hand om sedan den var liten som ofta håller sig i närheten av gården även nu flera år efter den bott i huset. Men den var ganska skygg trots allt men komma ganska nära och ta kort.

På lördag kvällen var det trivia night med laget. Vi var sex lag från fotbollen som tävlade i frågesport och lekar. Det var kul i början men blev lite långtråkgt efter ett tag, det var väldigt många frågor. Inte var jag mycket till hjälp heller eftersom det nästan bara var frågor om Australien. Så när Tina och två till frågade om jag ville hänga med till krogen ist så svaret ja. Fick lite dålig samvete av att smita iväg före det var slut men vi hade kul på Alpane hotel. Det fick dock bli tidigt i säng på grund av fotbollsmatch dagen efter, så jag var hemma runt 12.
Så på söndag morgon var jag pigg och redo för match! Jag åkte med Tina upp den långa vägen Canberra och han bli ganska trött på en och en halv timme, så när vi väl var framme var jag inte så taggad längre. Men matchen gick bra. Vinst med 3-1! Alla mål gjorda av Cooma, ett självmål i slutet.
Jag var som sagt ganska seg och hade svårt att tagga till, ingen av tränarna kunde vara där heller så det saknades lite pepp. Jag fick hoppa funt och spela både inner- och yttermittfältare och mittback så jag kände mig mest förvirrad och uträttade inte så mycket. Men laget var nöjd med insattsen och en viktig vinst!
Bäst att jag kollar till barnen i sina sängar igen. Jobbar kväll idag.
Byeee!

Kommentarer
Postat av: Mate!

ÄNTLIGEN en kängurubild! Bra jobbat Elle! Det har jag väntat länge på! ;)

2011-06-06 @ 22:58:07
Postat av: isa

livs levande känguru, vilken söting! :D

2011-06-07 @ 22:57:11
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0