Planändringar

Tjooo!

Engelska drottningen födelsedag idag. Grattis grattis ers majestät! Ledig dag för de flesta människor här bort, så jag och Catherine passade på att åka på en shoppingtur till Canberra. Hon skulle inhandla lite vin och annat till företagsmiddagen imorgon och jag fick äntligen några timmars shopping J

Jag köpte bl. en lång skjorta med ett skärp som jag tror kommer bli snyggt till sommaren.

 

Annars så har helgen varit lugn och skön. Vädret har varit lite bättre de senaste dagarna så jag har kunnat vart ute och gått. Jag har ägnat mycket tid åt att fundera på mina resplaner och kommit fram till lite ändringar. Jag tror jag kommer skippa Ayes rock, iaf inte börja där. Det är lite för dyrt att lägga så mycket pengar på bara en klippa plus att det inte finns så mycket annat att göra i Alice Springs, så det skulle bli väldigt dyrt för bara några dagar. Jag hade nog gjort det om jag inte var själv. Men det känns lite oroligt att ge sig ut mitt i ödemarken helt själv. Så jag har lovat mig själv att åka dit nästa gång jag är i Australien, då ska jag minsann släpa med mig någon ;)

Jag kommer nu flyga direkt till Cairns i norr Queensland och satsa på en bra dykarkurs och ta dykarcertifikat i barriärrevet. Kanske göra lite utflykter som att åka ut till någon av de berömda  öarna utanför Cairns eller åka på Valsafari. Sedan ta mig vidare till någon annan kuststad med bättre stränder, har fått tips om Port douglas, för sol och bad. Efter det får jag se vad jag vill, Sydney blir det iaf men vet inte hur länge. Några dagar till en vecka tänkte jag tillbringa i den stora staden. Sedan hemhemhem!! Börjar längta nu!

 

Men måste att jag längtar efter det här också:

Cairns                                                                                                                       Port Douglas

Kommentarer
Postat av: isa

åh, fresta inte med sånna bilder!!

2011-06-16 @ 12:10:34
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0