Sista dagen

Sista dagen i Cooma börjar lida mot sitt slut. Det är snart dags för min sista middag med familjen. Min beställning idag, Lamm med ugnsstekt potatis och grönsaker och brunsås.

Jag tog flickorna till McDonalds idag för en sista lunch. På eftermiddagen tog vi en promenad med Andie i skogen och efter att vi hämtat upp Alex åkte vi till lekparken i stan och hade eftermiddags fika där.  Mellan allt detta har jag sprungit runt och försökt packat och rensat vad jag ska lämna kvar. Detr är en stor väska men ändå inte tillräkligt med plats. Det är med tungt hjärta jag lämnar kvar mina skitiga fotbollsskor. Typ skönaste jag någonsin haft.

 

Det är med blandade känslor jag ser på morgondagen. Det kommer kännas konstigt att jag inte kan träffa familjen när jag så vill. Att snart kommer någon annan au-pair ha min plats och de kommer fortsätta som vanligt utan mig. Kommer sakna den här lugna vardagen.

På ett sätt skulle det kännas skönt at flyga direkt hem. Så tryggt det vore, bara gå på ett plan och så var jag hemma. Nu ska jag ge mig ut på nått helt okänt. Bo själv i en sovsal med andra okända människor. Tänk om någon snarkar! Jag vet inte alls vad jag ska vänta mig och det skrämmer mig lite. Men jag vet också att jag skulle ångra mig något oerhört om jag åkte hem utan att ha rest. Jag klarade den första delen av utmaningen himla bra, så jag hoppas att nästa del går vägen. Tre veckor kommer nog gå fort och sedan är det hemehemhem. Jag tänker på hur mycket jag kommer ha att berätta och hur mycket jag lärt mig och det ger mig viljan och styrkan att klara dessa tre veckor på egen hand.

 

Nästa gång ni hör från mig är jag i Cairns. Fri internet på rummen så det är ett Stort plus. Lyfter från Canberra imorgon 6.30, så Catherine och jag åker härifrån runt 4.00 på morgonen. Ett byte i Brisbane, landar sedan i Cairns runt 12.

.

Detta har varit en underbar tid och jag är så glad att jag gjorde det och att jag hade sådan tur med familj. Men jag längtar efter alla där hemma så det ska bli skönt att snart vara hemma igen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0