Dag 1 på resan

Framme i Cairns! Det har just börjat regna, men fram tills nu har det varit molnigt men varmt och svettigt. Fuktig värme här. Jag var den ända i jeans jag såg när jag gick till mataffären.

 

Jag har nu checkat in på Caravella hostel. Ganska stort hostel som kan ta ca 150 gäster och det ligger på strandpromenaden. Jag har fått ett eget rum med dubbelsäng för samma pris som sovsal så det tackar jag för.

Efter att jag checkat in gick jag och handlade lunch och lite frukost till imorgon. Sedan tillbaks för en dusch och nu sitter jag på sängen och skriver.

 

Det fick bli en kort uppdatering. Nu ska jag försöka sova en stund, har varit uppe sedan 4.00. Sedan ska jag gå bort till restaurangen där man får grattis middag.

Imorgon blir det till att utforska staden lite och så får vi se vad som händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0