Teorin avklarad!

Teorin och poolövningarna är nu avklarade. Det har varit två långa men roliga och lärorika dagar. Vi har haft ”lektioner” om utrustning och hur man teoretiskt ska dyka och sedan övat i poolen, först på grunt och sedan djupt vatten. Mycket olika övningar enskilt och tillsammans med sin ”buddy” (peronen som man kommer dyka med under hela kursen). Min buddy är Åse Berit som kommer från Norge. Kul att kunna prata svenska med henne, fast vi växlar lite mellan norsk/svenska och engelska. Det känns mer naturligt nu att prata engelska med folk. Vi är 14 st i gruppen + våra roliga dykarledare, Ben och Ryan. Det är två till tjejer från Norge som reser tillsammans, annars är de flesta ensamresenärer. Det är blandat killar och tjejer, många från Schweiz och Tyskland. Jag tror de här kommer bli jätte kul med de här personerna.

 

Ser så framemot att gå om bord på båten imorgon och ge oss av ut i det stora blå. Tycker dock de kunde ha gett oss lite mer sovmorgon, hämtning utan för mig kl 06.10!!

Vi har fått veta lita vad vi kan förväntas se. Det är stor sannolikhet att vi kommer få dyka med sköldpaddor och hajar (bara lugn, hajarna gillar inte att äta människor) och såklart massor med färgglada fiskar och koraller. Kanske att vi kommer få se delfiner. Och har vi riktig tur, se eller tillomed dyka med valar! Valsäsongen har just börjat här och jag hoppas så att vi har tur på våran tripp. Att få vara nära en varelse som väger 40 ton kallar jag en upplevelse!

 

Nej bäst att jag gå och lägger mig så jag är pigg imorgon. Återkommer onsdag kväll. Det blir en utförlig beskrivning av resan när jag orkar och förhoppningsvis några häftiga bilder :) Gonna be AWESOME!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0