Sightseeing Sydney

My god! Mina fötter! Sightseeing dag i Sydney idag, vilket innebär trötta fötter!

 

Dagen kunde ju ha börjat bättre. För det första så är jag inte så nöjd med boendet jag har nu. Det ligger långt ifrån centrum, inget ingår och supersegt internet och inte vidare fräscht heller. Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag bokade det här. Ända som är bra är köket som är fräscht och det billiga priset För den andra så kunde jag inte hitta kortnykeln till rummet imorse. Den har helt gått upp i rök. Jag hade den i fickan hela dagen igår och nu är det bara borta. Som tur är kostar en ny bara 5 dollar. Sedan upptäckte jag att jag har glömt kontaktgrejen som jag behöver för alla mina sladdar i mitt rum på Caravellla. Så jag kan inte ladda något, och värst av allt – inte använda plattången! För det tredje så var det ingen i receptionen imorse när jag skulle fråga om karta och riktning in till centrum. Men jag hittade iaf en karta som jag kunde använda.

I alla fall så efter en lite omständlig morgon tog jag mig ut i ett grått och småregnigt Sydney (inte ens vädret på min sida). Till att börja med fanns jag inte med på kartan, men från taket (där köket är) ser man ut över Sydneys skyskrapor så jag visste i vilken riktning jag skulle gå, och snart så kunde jag hitta mig på kartan och jag styrde stegen mot Darling Harbour . Där känner jag ju igen mig lite så jag tänkte att det är bäst att börja där. Jag såg många av de ställen jag var med familjen förra gången och jag kände hur jag saknar dem. Jag har inte tänkt så mycket på dom, det har hänt så mycket annat, och så saknar jag min egen familj mer. Men idag har jag tänkt lite extra på dem när jag såg lekparken och matställena vi besökte.

 

Från Darling Harbour tog jag en färja till Cirkular Quay (the Rocks) och hade lunch där. Sedan promenerade jag vidare mot Kings Cross. Jag tänkte att jag kanske kunde hitta ett annat boende omkring där (har bara en natt till bokad här) Tur hade jag, Jag stod och kollade i ett skyltfönster föt turistattraktioner och då var det en kille som frågade om jag behövde hjälp. SZå jag frågade honom om han visste något bra boende. Han jobbade på ett hostel, Jackaroo så han rekommenderade det och gav mig en broschyr. Just det hostelet hade jag läst om på internet och det hade bara bra recensioner. Så jag begav mig dit för att höra om dom hade någon plats för mig. Det hade dom! Så nu har jag bokat mina 4 återstående nätter där. Det kostar lite mer än vad jag tänkt men det såg väldigt fräscht ut och då ingår frukost och snabbt trådlöst internet. Det ligger mitt i Kings Cross. Jag tycker det såg väldigt trevligt ut där med många mysiga kaféer. Men det var iof kl 2 på eftermiddagen, vi får väl se hur det ser ut imorgon, lördag kväll… Jag hade en kopp varm chopklad där sedan fortsatta jag mot Oxford street och sedan tillbaka till Darling Harbour. Där gick jag till IMAX  theater och bokade en biljett till Harry Potter ikväll! Det känns lite fel att gå och se den själv. Det är något speciellt med Harry Potter och jag har alltid sett de andra med bra sällskap. Men jag kan inte vänta, dessutom har jag här chansen att se årets bästa film i 3D på världens största bioskärm! Så ja, det ska bli häftigt :D

 

Nu ska jag vila lite och sedan äta resterna av min kinamat som jag tog med hem från resturangen igår. Tror aldrig att jag fått så mycket mat förut! En stor skål med ris (med räkor i) och en stor tallrik med friterad kyckling i sötsur sås :) Sååå gott!


Kommentarer
Postat av: Mimmi Webdesign

Behöver du hjälp med designen på din blogg?



Vi skapar personliga bloggdesigner på beställning och arbetar efter just dina önskemål tills dess att du är helt nöjd.



Välkommen att ta en titt in till oss, se vår portfolio och låt dig inspireras! http://www.mimmiwebdesign.com

2011-07-15 @ 10:31:25
URL: http://www.mimmiwebdesign.com
Postat av: Elin

Jag vill ochså åka till Australien :D

Hoppas du har det bra!

2011-07-15 @ 10:45:46
URL: http://ellasofi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0