Hejdå Australien, tack för den här tiden!

Jag ber om ursäkt att jag har varit lite frånvarande här på bloggen på sistone. Men jag har inte orkat eller inte haft tid.

Kort uppdatering från de senaste dagarna. Jag har gått en hel del. Jag har alltid med mig en bok i väskan så jag kan sätta mig i en park i solen och vila och läsa ett tag. Jag har tappat lite kontroll på dagarna här men an dag tog jag färjan till Manly beach. Just då var det var det lite regnigt så det förstörde lite.

 

Igår var jag till Blue Mountaines. En bussresa på 1,5 timme från Sydney. Det var otroligt vackert! Australiens svar på Gran Canyon, men med raviner täckta med regnskog. Vi besökte också en djurpark med endast australienska djur. Så nu har jag klappat och matat koalor och kängurur. Det ver en riktigt bra tur som avslutades med en kryssning hem sista biten. Efter det var jag ganska så slut. Men när jag kom tillbaka så hade jag fått en ny rumskompis, en jättetrevlig tjej från Tyskland, och vi kom fram till att vi borde gå ut och fira hennes första kväll i Sydney och min sista. Så det blev ännu en sen kväll, så idag känner jag mig ganska död. Men på förmiddagen tog jag mig ut till Bondi beach och slappa där ett tag, jättefint väder idag. Nu sitter jag på mitt rum och tänkte vila ett tag, får se vad som händer sen.

 

Jag har många nya fina bilder från idag och från Blue mountains, men jag orkar inte lägga upp men ni får ju snart se dem ändå. Föööör imorgon åker jag HEM!!Jag har svårt att fatta att jag om mindre än två dygn kommer befinna mig i Valla. Ska bli så skönt, samtidigt som det känns lite vemodigt att lämna detta underbara land. Varför måste det vara så långt hit???? Kan vi inte ta och lägga Australien i Atlanten? Jag hoppas och tror att jag kommer återvända hit inom en inte allt för avlägsen framtid. Men först blir det plugga! Har ju kommit in på Uppsala Universitet, kandidatprogrammet i biologi 180 poäng (3 år) i höst :D Det blir en helt annan utmaning det. Men lika spännande ska det bli!

 

Det här blir nog mitt sista inlägg från Australien. Fem fantastiska månader har det varit. Det ska bli kul att få dela med mig av mina upplevelser när jag kommer hem. Och det ska bli spännande att höra vad som har hänt där hemma under den här tiden.

Det känns otroligt skönt och lite overkligt att säga: vi SES snart!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: isa

äntliiiiiiigen! vi ses i helgen och då blir det KRAMKALAS! :D

2011-07-19 @ 19:29:09
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0