Green Island

Idag har jag tillbringat dagen på Green Island. En liten Ö en timmes båtfärd från Cairns med regnskog och strand runt hela ön. Varmt och soligt som vanligt. Jag solade en hel del och snorklade med min utrustning, fick låna simfötter gratis. Snorklingen var faktiskt väldigt bra, bättre än väntat. Det var väldigt långgrunt. Man var tvungen att gå en bra bit ut bland koraller för att över huvud taget kunna simma. Men tack vare att det var så grunt var det mycket färger och många olika sorters fiskar. Även riktigt stora fiskar trotts det grunda vattnet. Såg även sköldpadda!! Ungefär lika stor som den lilla jag har på bild. Den var så fin! Den var precis bredvid mig och nära ytan så jag den lyste av färger. Jag önskar att jag hade haft en undervattenskamera med mig idag. Det hade blivit så bra bilder.

Det är en friare känsla att snorkla. Det var skönt att slippa all tung utrustning som gör en så klumpig. Jag flöt så lätt på ytan, jag behövde knappt simma, och ingen tid, tryck eller djup att tänka på. Det är klart att dykning är så mycket häftigare men jag är helt klart nöjd med min lilla snorkling tripp.

Imorgon är sista heldagen i Cairns. Då blir det mest hänga vid lagunen och njuta av sista värmen på ett tag (en vecka är mina förhoppningar, jag vill ha varmt i Sverige när jag kommer hem!) På torsdag kl 14 flygar jag vidare till Sydney!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0