Crocodiles!

Här sitter jag och gäspar. Känns som det har varit en lång dag idag och kl är inte ens 6 på kvällen. Jag gick upp ganska tidigt imorse, åt frukost och tog en joggingtur. Efter det blev det lite mer tvätt, och ännu lite mer. Jag hade verkligen väntat in i det sista med att tvätta, hade typ inget at ta på mig imorse. Så nu är alla kläder tvättade så det är bara att välja och vraka i min stooora garderob utformad till en resväska.

 

I alla fall så efter det var det dags för min flodbåtstur för att få se ”some big crocs”. Och stora var dom! Vi såg två vilda krokodiler på båtturen, inte så jätte stora, största var 2-3 m lång. När vi kom fram till parken fick vi hoppa på en buss och åka längst en väg med stängsel på ena sidan där krokodiler lever i stora inhägnader. Det var många stopp där vi kunde hoppa av bussen och gå nära staketet för att få en närmare syn och ta bilder. Dom största vi såg var uppåt 5 meter, riktigt feta saker. Guiden fick genom att stampa med foten nära stängslet en krokodil att anfalla ur vattnet. Det var rätt coolt att se. Ena stunden är ytan helt stilla och du har ingen aning om att det är en krokodil som lurpassar under, sedan kommer den flygande upp från vattnet med sitt stora gap vidöppet.

 

Nu ska jag snart gå och laga lite mat, eller lägga upp det på en tallrik. Jag köpte färdiggrillad kyckling och potatissallad förut. Efter det hade jag tänkt förbereda mig för en lugn kväll. Men nu är dert ändrade planer. Jag pratade nyss med den engelska tjejen som jag pratade med första kvällen (kan inte komma på vad hon heter) och hennes kompis och de frågade om jag hade lust att hänga med ut ikväll. Det är temat ”Christmas in july” ikväll på Woolshed, ett av de stora backpacker ställena. Så jag tänkte varför inte. Jag behöver lite nya kompisar nu då nästan alla från dykarkursen har lämnat Cairns. Här är det ingen skillnad på söndag och fredagkväll så det är bara att ösa!

Ser ni krokodilen bakom mig? Svårt att se men dem är där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0