Jobbardag och västerkörning

Första arbetsdagen avklarad! Idag var första dagen jag var själv hemma med flickorna. Jag fick dock hjälp med lämning och hämtning av Alexander till skolan. Jag tycker dagen flöt på bra utan större problem. Ett litet utbrott från Eve när jag skulle smeta på solskydd på axlarna. Annars skötte dom sig bra :)
När Simon och Catherine kom hem tog Simon mig med på min första körning i deras stora nya Volvo. Det var lite nervöst i början, till på köpet en atomat också (!) Men det hela gick helt okej bara, men man behöver tänka två gånger i varje korsning och rondell. Jag tror det svåraste blir att vänja sig vid att när man ska svänga i en korsning måste du kolla åt höger först eftersom det är därifrån bilarna kommer. Men jag är glad att det är en liten stad jag har att köra i. Imorgon ska Simon och jag testa den andra manuella bilen, som kommer bli som min på fritiden :)
.
Nu väntar duchen och sedan tror jag att jag ska titta på lite desperate housewives
Hoppas ni får en fin måndag där hemma i snön. Hörde att ni hade det rätt kallt ;)


Kommentarer
Postat av: isa

härligt med egen bil! lycka till med vänsterkörningen, inte bra att åka på fel sida ;)

2011-03-01 @ 15:12:00
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/
Postat av: Joy

Du får försöka ta kort på familjen :D Är sugen på hur de ser ut och vilka det är! ;)

2011-03-01 @ 16:36:44
URL: http://joyphotpgraphy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0