Valborg, nej inte för mig...

Sista april idag. Nu har jag exakt två månader kvar att jobba. De två första månaderna har gått fort, men nu känns det som tiden går lite långsammare, Det är inte så att jag skulle vilja åka hem än men ja börjar mer och mer se framemot dagen då jag landar i Sverige. Jag tror att fyra månader är helt perfekt att vara borta. Jag skulle inte klara ett helt år som så många gör. Jag skulle bli allt för rastlös och så länga skulle jag inte kunna vara borta från min familj. Men inte kortare än fyra månader heller. Då skulle det tex inte vara någon idé att börja spela fotboll. Nej fyra månaders jobb är alldeles lagom plus några veckors resande, sedan är jag redo att komma hem.

 

Denna helgen händer det inte så mycket för min del. Fotbollsmatch i morgon på hemmaplan. Det ser jag framemot. Barnvakt ikväll då C och S ska ut på middag. Fotbollsträningen igår var riktigt rolig. Vi har fått vår nya tränare nu, två faktisk men bara den ena har tränat oss en så länge. De verkar bra. Han som tränade oss igår verkar vara en lugnare och mer organiserad person än Serdan. Inte lika hård men mer kunnig i tränarrollen och bättre på att förklara och göra bra övningar.

 

Där hemma händer det desto mer i helgen förstår jag. Valborg ikväll. Jag vill också fira! Saknar att festa med mina kompisar... Skulle jag vara hemma nu skulle jag ikväll vara hos Jessica med bästa vännerna och förmodligen ha en riktigt festlig kväll <3

 

En annan grej som händer idag är att lille Albin åker iväg med skolan till Tyskland en vecka. Han ska tydligen bo hos en tjej eftersom alla killar tog slut ;) Bra gjort tycker jag. Det går säker jättebra! Det blir nog värre när det är hennes tur att komma och bo hos oss nästa år. Herregud hur ska det gå med min knäppa familj. Haha! då ska jag allt se till att vara hemma. Vill inte missa det för allt i världen!

 

En annan viktig sak. Grattis till farmor som fyller 75 idag! Hon ska bli firad av hela släkten med middag idag. Ni får äta lite för mig med (det vet jag att ni gör;) )

 

Dags för mig att äta lunch nu. Låter som det är klart i köket. Det blir väl någon typ av mackor som vanligt… Det är väldigt gott men man blir liksom aldrig riktigt mätt.

 

Trevlig Valborg på er, ramla inte in i brasan!

 

Miss you guys<3


 

 


Kommentarer
Postat av: isa

jag ska partaja lite för dig också ikväll :)

2011-04-30 @ 16:16:51
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hoppas att du har det bra Elliot! Vi saknar dig, väldigt tomt att fira Marianne utan dig! Finns ju liksom ingen att prata med:/ ta hand om dig <333

2011-05-02 @ 23:56:30
Postat av: Jessica

Saknar dig oxå!! <3<3

2011-05-08 @ 12:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0