Alexander Commons

Full jobbardag idag. Jag som trodde att allt skulle vara som vanligt idag, att jag skulle vara ledig i stort sett hela dagen. Men Alexander börjar visst inte skolan fören imorgon. Men flickorna har iaf förskola idag så bara Alex och jag hemma. Det är väldigt annorlunda när det bara är Alex att se efter. Han är mycket lugnare när han inte har sina syskon att busa med. Också andra lugnare aktiviteter. På förmiddagen var vi i bibloteket och lånade lite böcker. Alex lånade en bok om djur i Australien och en om reptiler. Så det har blivit mycket läsning idag. Jag lär mig ständigt nya saker om djur och dinosaurier när jag är med Alex. Alex filmval idag bestod av en dokumentär om vithajar. Jag klagar då inte. Jag föredrar Alex smak mer än flickornas böcker och filmer om prinsessor och feer. De börjar bli lite uttjatade nu. Alexander är verkligen en smart liten spillevink. Han är jätteduktig på siffror och gillar att träna på att skriva. Han har redan nu stora planer på vad han ska göra när han blir stor. Han ska antingen öppna ett djur/ dinosaurie-museum (där hela hans familj ska jobba), jobba som en djurvårdare i en nationpark eller som forskare (palentolog eller reptilforskare som förstahandsval) Stora planer för en liten kille, men fortsätter hans intresse så här så tror jag absolut att han kommer kunna bli vad han drömmer om. Han är en väldigt envis kille som vet vad han vill!
.
Bilder från helgen kommer när jag hittat kameran. Den är inte borta jag kan bara inte hitta den för tillfället...
Bäst att jag skynadar iväg och hämtar flickorna från förskolan nu. Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0