Klättra eller dyka?

Sitter och kollar runt på internet vad jag ska ta och hitta på efter jag jobbat klart hos familjen Commons. Jag tänkte att jag skulle stanna kvar i ca tre veckor efter det att jag slutat. Inte så mycket i ett så stort land som Australien men jag vill hem till Sverige ganska direkt så jag hinner njuta av den svenska sommaren. Men lite resande vill jag hinna med. Det jag skulle vilja göra är att åka till Alice spring och Ayers Rock, ta dykarcertifikat i stora barriärrevet, koppla av på en strand någonstans upp i norr där det är varmt då och vara i Sydney ett tag. Sydney är det enda jag vet jag måste till eftersom jag flyger hem därifrån, så jag kommer avsluta min tripp i Sydney. Innan det har jag svårt att bestämma mig vad jag ska ta mig till. Det blir nog lite dyrt att hinna med allt jag vill. Jag måsta prioritera, dykarcertifikat eller Ayers rock? Båda är något jag drömt om länge så jag är väldigt kluven. Att dyka vore fantastiskt, älskar att snorkla så dyka måste vara 100 gånger bättre, men det är nog det dyraste altenativet. Alice spring ligger verkligen mitt i landet och det vore kul att se det varma, röda och vilda Australien också, men som sagt det ligger ganska långt bort och är nog dyrare att ta sig dit. Jag får helt vänta och se vad som händer.
.
Annars då? Fredag idag, inge jobb idag. Sks strax ta en tur på stan med Catherine och barnen. Ikväll är det fotbollsträning som gäller. Det gick jätterbra med nya skorna i onsdags, inte ont alls! Kändes otroligt skönt att kunna skringa och skjuta ordentligt. Så nu är jag redo för match! Regestrerade mig igår som spelare. Ska prata om betalningen idag med tränaren, kunde ev. få lite reducerat pris.
Ha en finfin fredag alla glada!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag röstar nog för Ayers rock! Fatta vad coooolt! Dyka kan man göra på massa olika ställen i världen om du ska ut och resa något mer ;)

2011-04-15 @ 12:50:48
Postat av: mamma

Dykningen kan du få gratis av Kusin "Bo" på Philipinerna. Låter som kort tid för att resa.

Men klart jag vill ha hem min älskling.

2011-04-15 @ 13:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0