Rubinbröllop, dop och en fin födelsedag

Tillbaka till vadragen igen då. Denna vecka lite extra stojig pga. att Alex är hemma och har påsklov och flickorna har ingen förskola på onsdag.

 

Helgen har varit mycket bra. Vi begav oss av torsdag eftermiddag och övernattade på vägen till Melbourne på ett Motell som drevs av vänner till familjen. Fredagen spenderades där med stekande sol. På eftermiddagen åkte vi vidare till Melbourne, till Simons brors hus där vi hade en lugn kväll.

.

Lördag var det min födelsedag! Jag fick en trevlig överraskning på morgonen i form av blommor från mamma. Levererade av Catherine som mamma hade pratat med.

På förmiddagen tog vi bilen in till city och handlade picknick-mat på Victoria market. Sedan bredde vi ut picknick- filten i en av Melbournes många parker och åt en födelsedags lunch med olika bakelser till efterrätt. I present av familjen fick jag en bok om Australien. Efter det åkte vi till ett stort Shoppingcenter så jag kunde lete efter fotbolls skor. Jag hittade en affär som hade alla skor på rea så till min lycka hittade jag snygga och bekväma svarta nike-skor till ett rimligt pris (present av pappa så det spelade iof inte så stor roll) Tack pappa. Jag köpte även en Richmoud-Tiger tröja att träna fotboll i som en present till mig själv. Så nu är jag rustad för fotboll!

På kvällen åkte vi till kyrkan för att fira Simons föräldrars rubin-bröllop. Sedan blev det resturang med hela Simons släkt för att fira dem, och mig (happy-birthday sång till mig).

 

På söndagen var det dop av James. Simons syster Erins lilla bebies. Så ett andra kyrkbesök på två dagar. Efter det åkte alla hem till Erin för lunch och fika. MYCKET MAT! Typ 1000 olika småräter och flera olika tårtor och aven kakor, chips och godis. Vi var där från 1 till halv 5 och det ända vi gjorte var att äta. Efter det åkte vi hem till Simons bror igen och där väntade det grillat som middag. Hallåååå! jag kan äta mycket, men då var jag lite för mycket för min smak. I min familj skulle vi kanske åta lite fil eller nått efter en sådan dag. Men här är det tabu inte äta en riktig middag. Det är helt klart det viktigaste målet på dagen här borta och då man äter mest. Det blev en korv och sallad för min del. Kan inte fatta att Simon kunde äta två potioner! Han slår alla rekord i matätande. När vi äter på MC äter han minst två stora hamburgare. Jisses, mycket mat har det blivit i helgen så idag ska jag masa mig ut på en löprunda...

Det var helgen det. Här kommer lite bilder:

 

Födelsedags lunch

James dop
Alexander och James
Helgens presenter

Kommentarer
Postat av: isa

du ser ut att ha haft en fin dag, och en mätt sådan ;)

2011-04-13 @ 21:07:24
URL: http://izorstarfighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0