Havet <3

Tillbaka efter 4 fina dagar på Meribulas camping. Helt klart bästa gången hittills tack vare det underbara vädret. Det har varit soligt och varmt, så shorts och linne alla dagar och bikini en dag. Jag har nu badat i Stilla havet för första gången! Väldigt skönt faktiskt, vattnet var varmare nu än första gången vi var vid havet och stora vågor var det med nu, det var härligt att ligga och guppa i det stora blå. Det var på lördagen det. Den dagen följde jag även med Simon och Catherine på en löprunda. De tränar för att springa ett halvt maraton (2,3 mil) när vi är i Sydney. Vi sprang 9-10 km och jag höll samma tempo som Simon och bättre än Catherine. Lite överraskad, jag trodde inte jag skulle orka så bra som jag gjorde, jag springer aldrig sådana långa stäcker själv det är jag för lat för, jag kunde till och med spurta ikapp med Simon på slutet.

 

Söndagen började med påskäggs-jakt i skogen. Barnen hade varsin stig med påskägg att följa. Jag fick två påskharar som satt i ett träd. Annars hände det inte så mycket mer, mycket läsa och bara ta det lugnt. På kvällen firade vi påsken med ett resturang besök. Det blev en del vin på resan. Varje kväll minst ett glas. Jag har haft lite svårt för vin men det går bättre och bättre. Jag föredrar bubbligt och vitt vin, rött vin är fortfarande ingen favorit. Men med två månader kvar här så kanske jag även tycker om det snart.

 

Catherines föräldrar var också med och campade med sin egen husvagn. Jag har träffat dem en gång förut när vi var och hälsade å dem och Simons föräldrar. Efter den gången tyckte jag mycket bättre om Simons föräldrar, de pratade och skojade mer med mig. Men efter denna helg tycker jag bra om Catherines föräldrar med. De pratade mycket och frågade om Sverige. John (Catherines pappa) är ett stort ABBA fan så vi lyssnade på mycket ABBA låtar. Vi spelade kort en kväll och det var väldigt roligt med mycket skratt. Jag lärde dem banka bäver ;) Och så spelade vi plump med lite annorlunda regler. Ett kortspel som är populärt i min familj. Eller hur plump-mästar Albin?

 

På måndagen åkte jag, Simon, Alex och John med Simons jobbar kompis ut på en fisketur med hans båt. Finns det något härligare än att susa fram med en motorbåt på stora vågor en solig dag?

Vi fiskade efter flat headed fish och det nappade väldans bra. Vi var kanske ute i 2-3 timmar och jag fick ca 15 fiskar. Men det är väldigt noga med måtten på dem så alla som är under 33 cm måste släppas ut igen. Jag lyckades bara fiska upp småttingar så jag tror vi bara behöll 2 av 15. Men de andra hade också bra napp och lite mer tur med storlekarna så jag tror vi fick något över 20 fiskar. Bra fångst med andra ord :)

 

En trevlig påsk helt enkelt. Det var skönt att njuta av den sista sommarvärmen på ett tag. Jag tror inte jag kommer få känna den värmen här i Cooma något mer. Kanske att det är sommarvarmt i Sydney när vi kommer dit om två veckor.

Bilder kommer i nästa inlägg :)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh! Låter underbart! Vi saknar dig här hemma ska du veta. :) Längtar tills du kommer hem och hoppas du har det bra <3

2011-04-26 @ 22:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0